TRÉNINKOVÁ PORADNA

ilobr-1ZÁKLADNÍ PRAVIDLA TRÉNINKU

Důležitý je správný začátek a dodržování základních pravidel, která povedou ke zlepšení kondice, správným návykům a zvýšení výkonnosti – seznámite se s nimi můžete zde

Tréninková doporučení pro děti a mládež Vám pomohou naplánovat si jednotlivá období cyklistického roku:
ŘÍJEN – LISTOPAD | PROSINEC – ÚNOR | BŘEZEN – DUBEN | KVĚTEN – ZÁŘÍ


wp_20160605_13_52_31_proCYKLISTICKÝ TRÉNINK

Specializovaný trénink dovedností jízdy na kole má mnoho tváří – od zábavného hraní si v technice až po nudné ale nutné najíždění kilometrů.

správný posed je základ | nauč se jezdit na MTB | technické sekce pro rozvoj dovedností | rozjetí před závodem | trénuj podle intenzit venku i doma | omezení převodů pro silnici


BĚH

Součástí naší tréninkové přípravy v přechodném a přípravném období  je i běh. Využíváme především běžeckých krosů v terénu, kde nohy tolik netrpí dopady na tvrdou zem.
Důležité je především zvládnout základní prvky běžecké abecedy.
Běžecká abeceda na videu:

Pro rozcvičení i nácvik koordinace můžete použít i jednoduché pomůcky – koordinační žebřík
Vitální kapacita plic je důležitým faktorem pro vytrvalostní sporty, při běhu tak můžete vyzkoušet tyto speciální tréninky


STREČINKilobr-2

Protažení, zahřátí a posílení těla je nejdůležitější pro zdravé překonání náročných tréninků a regeneraci. Nezapomínejte na to a správně cvičte a dýchejte!!!

1 Strečink-úvod | 2 Strečink-svaly krk | 3 Strečink-svaly šíje | 4 Strečink-svaly ramen | 5 Strečink-svaly bederní | 6 Strečink-svaly ruce | 7 Strečink-svaly prsa | 8 Strečink-svaly břišní | 9 Strečink-kyčle, hýždě | 10 Strečink-vnitřní stehno | 11 Strečink-svaly přední stehno | 12 Strečink-svaly zadní stehno | 13 Strečink-baletní pozice | 14 Strečink-ohýbače kolen | 15 Strečink-svaly bérců | 16 Strečink-svaly lýtkové a achillovka | 17 Strečink-svaly nártu a kotníku | 18 Strečink-svaly prstů nohou | 19 Strečink-svaly chodidel


KOMPENZAČNÍ CVIČENÍ

Uvolňovací a zpevňovací cvičení je základem pro kompenzaci specializovaných tréninků. Pomůže Vám k posílení ochablého svalstva a uvolnění přetěžovaných partií či nápravě vadného držení těla.
Jde cvičit na míči, bose i bez náčiní – databázi cviků najdete ZDE | Jak vybrat správnou velikost míče | databáze cviků na míči | cviky bez náčiní při vadném držení těla

Kompenzační posilování kolen od Anety: 


POSILOVÁNÍ

Nemusíte to přehánět jako Arnold, ale posilování vlastní vahou i se zátěží neřeší jen rozvoj síly, ale pomáhá k vyrovnání svalových disbalancí a pomáhá ochablým partiím cyklistova těla.
Základní posilovací cviky najdete ZDE | velká databáze cviků s i bez zátěže na webu FITCOACH a při výběru cviku postupujte dle tohoto návodu| oblíbený KRUHOVÝ TRÉNINK může mít mnoho podob